وکیل خوب

وکیل خوب ارائه دهنده مشاوره رایگان حقوقی 16 الی 66567311- 021

وکیل خوب

وکیل خوب ارائه دهنده مشاوره رایگان حقوقی 16 الی 66567311- 021

نفقه دوران گذشته در عقد

16الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)


با سلام خدمت وکیل محترم

من برای نفقه سه سال گذشته می خواهم اقدام کنم برای هرماه نمیدونم چه مقداری دادگاه برایم در نر می گیرد واگر خودم بخواهم مقداری در نظر بگیرم اگر سالی6میلیون در کل 18 میلیون بنویسم باید 500هزار تومن پرداخت کنم ایا راهی وجود دارد که این مبلغ را کمتر پرداخت کنم یا مبلغ را اعلام نکنم؟میتوانم بدون اعلام مبلغ در خواست بدهم ودلیل ان را ندانستن مقدار حق خود بگویم؟
ممنون

 پاسخ وکیل پایه یک دادگستری:

با سلام خدمت شما دوست عزیز

اگه از حق حبس میخواهید استفاده کنید باید دادخواست آن را به صورت جدا بنویسیدو طی آن به استفاده از حق حبس و پرداخت مهریه اشاره کنید
نفقه ایام گذشته را هم جداگانه دادخواست بدهید برای مبلغ چون از میزان دقیق آن اطلاع ندارید یک مبلغ را به عنوان علی الحساب بزنید   
اگر قصد دارید تامین خواسته هم برای نفقه گذشته بدهید سعی کنید تا میتوانید مبلغ را به واقع نزدیک تر بزنید در غیر اینصوت برای کم شدن هزینه دادرسی مبلغ کمتری انتخاب کنید
نفقه را کارشناس تعیین میکند و بسته به شان زن و وضع مالی مرد از جایی به جای دیگه متفاوت هست ولی برای امسال آخرین حکم نفقه که من گرفتم حدود ماهی 300 هزار تومان بود
هزینه دادرسی در مرحله بدوی
تا ده میلیون ریال ۲٪
و مازاد بر آن ۳٪ ،هست بسته به بهایی که برای خواسته خودتون تعیین میکنید
شما میتونید در دادخواست خودتون هزینه دادرسی و سایر هزینه های طرح دعوا رو از شوهرتون مطالبه کنید که در صورت محکومیت ایشون این هزینه ها رو هم علاوه بر اصل نفقه باید پرداخت کنند
اگه در دادن هزینه دادرسی برای مهریه و نفقه مشکل دارید میتونید همزمان دادخواست اعسار از پرداخت هزینه دادرسی هم بدین و به اینصورت از پرداخت هزینه ها معاف میشین

موفق باشید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.