وکیل خوب

وکیل خوب ارائه دهنده مشاوره رایگان حقوقی 16 الی 66567311- 021

وکیل خوب

وکیل خوب ارائه دهنده مشاوره رایگان حقوقی 16 الی 66567311- 021

تمکین و ضرب و شتم


16الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)


با سلام خدمت وکیل محترم

همسر بنده ده ماه پیش من رو با کتک از منزل بیرون کرد و قفل منزل را نیز عوض کرد که من ازشون شکایت کردم و حکم به بزه انتسابی و محکوم به دیه شد و برای جهیزیه که اقدام کردم برگه ای با مضمون عوض شدن قفل منزل دارم البته دامادشون و خودشون من رو به ترمینال برای رفتن به خونه پدرم بردن ولی نمیدونم دامادشون حاضر به شهادت در دادگاه هست یا نه آیا این مدارک برای دادگاه تمکین کافی است؟ البته من اسمس هایی با مضمون اینکه طلاق میخواهم و یا با گذاشتن شروط برای برگشت بهشون دادم میخام بدونم آیا میتواند از اسمس ها به نفع خودش استفاده کند؟
و علاوه بر این پدرش درخواست های نابه جایی مبنی بر اینکه من هیزم و باید ببرمشون حموم نازش کنم بزنم برقصم و.... را داشتند آیا میتوانم موضوع عدم امنیت شرافتی را در دادگاه تمکین به خاطر حرف های پدرش مطرح کنم؟
ممنون

 پاسخ وکیل پایه یک دادگستری:

با سلام خدمت شما دوست عزیز

همون حکم دادگاه مبنی بر بیرون انداختن شما از خانه و ضرب و شتم و عوض کردن قفل کفایت میکنه اگه بخاطر پیامهای ارسالی مشکلی پیش اومد شما میتونید مساله ضرب و شتم را عنوان کنید
در مورد پدرشون هم نهایت میتونید ازشون بخواین یک خانه جدا برای شما بگیره که توش امنیت داشته باشید نمیتونه بهانه عدم تمکین از شوهرتون باشه ولی در صورتی که منزل پدرشون زندگی میکنید میتونید تقاضا کنید که حداقل تا پیدا کردن یه جای مناسب حاضر به تمکین نیستید

موفق باشید

حق طلاق برای زوجه چه موقع صادر می شود؟

16الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)


با سلام خدمت وکیل محترم

شما فرمودید می توانید از حق حبس ونفقه معوقه برای 3 سال استفاده کنید ولی زن حق طلاق ندارد با این که یک سال است  در دوران عقد  ماهم را ندیدیم و3 سال است نفقه نداده یاز حق طلاق ایجاد نمی شود ؟
میشود مرا روشن کنید چون من فکر می کردم اگر مرد به زنش 6 ماه نفقه ندهد زن حق طلاق دارد؟
ایا اگر از حق حبس استفاده کرد وبر قاضی مشخص شد او یک سال است که مرا ندیده و3 سال است مرا عقد کرده ومسکن تهیه نکرده باز حق طلاق به من نمی دهد؟
در ضمن من باکره هستم واونمی تواند تمکین مرا بهانه کند
ممنون

 پاسخ وکیل پایه یک دادگستری:

با سلام خدمت شما دوست عزیز

حق طلاق با شرایطی که در عقد نامه آمده است و با عسر و حرج چنانچه نزد قاضی محرز گردد بله و متأسفانه یا خوشبختانه رویه محاکم برای عسر و حرج زن باید کل حق و حقوقش را ببخشد تا برای قاضی محرز گردد ایشان در عسر و حرج می باشد

موفق باشید

مهریه و طلاق گرفتن


16الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)


با سلام خدمت وکیل محترم

سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم اگه یه زنی به حرف شوهرش گوش نکنه مثلا حجابش درست نباشه کاری که شوهرش بگه انجام نده جاهای که شوهرش بگه نرود بره و رو این حساب کارشون به جدایی بکشه میخواستم بدونم تکلیف مهریه چی میشه اگه طرف از لحاظ مالی وضعش خوب نباشه باید چیکار کنه
ممنون

 پاسخ وکیل پایه یک دادگستری:

با سلام خدمت شما دوست عزیز

اول اینکه شوهر حق نداره برای زن محدودیت های زیاد و سلیقه ای ایجاد کنه طبق قانون
دوم اینکه همه این مسائلی که گفتین تاثیری تو پرداخت حقوق خانم نداره
سوم اینکه مرد میتونه تقاضای اعسار بده تا مهریه بسته به وضع مالیش براش قسط بندی بشه

موفق باشید

حق حبس ونفقه یا مهریه ونفقه

16الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)


با سلام خدمت وکیل محترم

اگر زوجه از حق حبس ونفقه معوقه استفاده کند وزوج قادر به پرداخت نفقه نباشد قاضی با اینکه زوجه از حق حبس استفاده کرده طلاق زوجه را می دهد یا باید زوجه مهریه ونفقه خود را اجرا گذارد تا قاضی طلاق یدهد؟
منظورم این است که ایا اگر زوجه از حق حبس استفاده کند برای قاضی شبهه بوجود نمی اید که زوجه نمی خواهد طلاق بگیرد وبه این خاطر طلاق زوجه راندهد
چون من سر دو راهی مانئم که نفقه معوقه وحق حبس بدهم یا مهریم ونفقم را اجرا بگذارم؟چون می دانم همسرم به من پولی نمی دهد؟
(مهریه من عندالمطالبه 700 سکه وخودم باکره ودر عقدم وهمسرم نفقه به من تا حالا نداده)
تو رو خدا کامل راهنمایی کنید
ممنون

 پاسخ وکیل پایه یک دادگستری:

با سلام خدمت شما دوست عزیز

قبلاً پاسخ شما داده شده است شما می خواستید از طریق ثبت اقدام نمایید و بازهم می گویم حق حبس یک حق است و دادخواست ندارد مانند حق زندگی شما دادخواست بدهی برای این حق؟
مهریه و نفقه ربطی به حق حبس و طلاق ندارد؟
طلاق کلاً بحثسش جدای از موضوعات بالا است و با وجود شرایط عقدنامه و یا عسر و حرج اثبات می گردد عقدنامه را مطالعه نمایید...

موفق باشید

شرکت نکردن زوج در دادگاه

16الی 66567311-021

همین حالا تماس بگیرید (مشاوره رایگان)


با سلام خدمت وکیل محترم

بنده مدت 5 ماه است که ازدواج کرده ام. نزدیک به سه ماه است که با همسرم مشکل پیدا کرده ام و در این مدت نه من با ایشان تماس گرفته ام و نه همسرم به من زنگ زده. ولی چندبار پدرم و خواهرم با خانواده اش تماس گرفته ان برای آشتی ولی خانواده همسرم قبول نمیکنند و میگویند فقط طلاق میخواهیم. همسرم درخواست نفقه معوقه داده و جلسه دادگاه شهریور ماه برگزار میشه. میخواستم ببینم اگه من به این جلسه نرم مشکلی برام پیش نمیاد؟ چون من یه کارگر ساده ام و نمیتونم نفقه پرداخت کنم. در چه صورتی زنم میتونه حکم طلاق رو بگیره؟
یعنی اگه تو دادگاه شرکت نکنم حکم غیابی صادر نمیشه؟ یا حکم جلبمو نمیگیرن؟ من قصد زندگی کردن ندارم فقط میخوام زنمو اذیت کنم. نرفتن به دادگاه راه خوبی برای طولانی کردن پروسه هست؟
ممنون

 پاسخ وکیل پایه یک دادگستری:

با سلام خدمت شما دوست عزیز

مشکلی پیش نمی آید ولی حضور شما می تواند مفید باشد اگر توان پرداخت نفقه نداشته باشید حق طلاق ایجاد می شود.

موفق باشید